Tylna belka Citroen to element wymagający regeneracji

Tylna belka skrętna jest elementem zawieszenia popularnie stosowanym w samochodach produkcji francuskiej. Możliwe, że to specyfika transportu wykorzystywanego powszechnie na południu Europy stoi za tym rozwiązaniem. Tylna belka Citroen Berlingo czy Peugeot Partner umożliwia uzyskanie dużej przestrzeni bagażowej z tyłu pojazdu.

W niewielkich autach dostawczych prosty układ tylnego zawieszenia zapewnia odpowiedni komfort jazdy, a przy tym pozwala na płaską konstrukcję podłogi. Prostokątny przekrój, którym charakteryzuje się tylna belka Citroen, umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej z tyłu pojazdu. W Citroenie Berlingo pojemność paki przekracza trzy metry sześcienne, co stanowi bezkonkurencyjny wynik w tej klasie pojazdów. Samochody o stosunkowo niewielkich gabarytach świetnie dają sobie radę w ruchu autostradowym oraz pokonywaniu zatłoczonych uliczek miejskich. To sprawia, że auta marki Peugeot Partner i Citroen Berlingo stanowią podstawę funkcjonowanie wielu firm. Dostawcy przewożący różnorodne ładunki chwalą sobie nie tylko oferowaną przestrzeń ładunkową, ale także niezłe właściwości jezdne, za które odpowiada między innymi tylna belka Peugeot Partner czy Citroen Berlingo.

Należy pamiętać, że tylna belka Citroen Berlingo nierzadko narażona jest na dźwiganie obciążenia znacznie przekraczającego pół tony. Taka jest przecież dopuszczalna ładowność tego modelu. Przeszkody, na których pokonywanie skazane są samochody poruszające się w krajowym transporcie, to jednak nie tylko ciężar ładunków. Tylna belka Peugeot 206, a więc małego samochodu osobowego, musi znosić nierówności terenu i dziury w jezdni, które stanowią nieodłączny krajobraz krajowych dróg lokalnych. Wszystko to sprawia, że poszczególne elementy układu zawieszenia pojazdów wymagają stosownych napraw.

Regeneracja tylnej belki Citroen Berlingo polega przede wszystkim na wymianie zużytych elementów. Rzadkością jest konieczność zastąpienia całej belki skrętnej nową, ale i takie przypadki się zdarzają. Stopień zużycia elementów zależy przede wszystkim od sposobu eksploatacji samochodu. Jeżeli nasze Berlingo czy Peugeot Partner narażone są na częste przewożenie dużych ciężarów, prawdopodobnie regeneracja tylnej belki Citroen będzie potrzebna już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Poduszki, które odpowiedzialne są za tłumienie drgań pochodzących z układu zawieszenia, po pewnym czasie ulegają zużyciu. To samo dotyczyć może innych elementów, z których składa się tylna belka Citroen.